2018. már 01.

A magyar River Cottage!

írta: Gergely Erdős
A magyar River Cottage!

Gondolom sokan ismerik a sorozatot, és akik ismerik valószínűleg szeretik is, ami nem meglepő mert valóban, szerintem nagyszerű! 

river_cattige.PNG

 

Legalábbis személy szerint nekem nagy kedvencem!

Ezért aztán azt vettem a fejembe, hogy megvizsgálom, hogy mit lehet esetleg a magyar valóságban megvalósítani belőle. Mi az ami az angol kulturális térből adaptálható a magyar valóságba!

Előre le kell szögeznem, nem vagyok szakács, inkább a mezőgazdaság érdekel, és ebből az irányból fogom megközelíteni az ügyet de remélem ez miatt kicsit izgalmasabb is a dolog, bár zárójelben megjegyezném, hogy azért ebben a dologban a párom nagy segítség nekem! 

Szóval azért nem zárnám ki az ételeket a dologból teljesen. Nálunk az a technika vált be igazán, én megkeresem kitalálom a párom pedig megcsinálja.

Nagyon jól kiegészítjük egymást a főzés terén!

Tulajdonképpen ami a legjobban tetszik az egész sorozatban az nem más mint a vállalkozói szemlélet,  az, hogy szeretnének a gazdaságból profitot csinálni! 

Ez pedig teljesen összevág az én ideológiámmal, életfelfogásommal. Vállalkozzunk, vállalkozzunk, vállalkozzunk, persze a szó nemes értelmében nem Elios üzletekre gondoltam!

 

 Természetesen ehhez terület is kell és mint azt korábban kifejtettem, nekem van rendelkezésre álló helyem!

 

Nem teljesen nulláról kell indulnom, hiszen van 500 m2-es kertem, ami mellett van mostanra 2. évében levő 100 tő ribizli! (Amivel nagyon-nagyon komoly terveim vannak)

 Ebből indulok én!

Minden területtel vannak illetve lesznek terveim, ezeknek a felépítését és későbbi alakulását is bemutatom majd!

Minden szempontot figyelembe véve, minden részletet számításba véve! 

Ráfordított munka, befektetést illetve megkeresett jövedelem, feldolgozás, stb. 

Persze azt tudom, hogy nem lehet mindig mindent a pénz oldaláról megközelíteni és nem is fogom, de az vesse rám az első követ aki nem gondolja úgy, hogy jelenleg a társadalmunk sarokköve a pénz! Hozzátenném Sajnos!

 Ehhez fog tartozni majd a 15 m2-es kiskerk projekt is, eredetileg egészen mást terveztem ezzel a területtel de így sokkal jobban hasznosul ez a placc!

Kialakítok majd még egy kis helyet egy növényiskolának is, ahol a ribizliket fogom szaporítani!

 

Az az igazság, hogy minden évben elkezdtem írni, miből mennyi termett, de a dömping időszakban egyszerűen nem lehetett bírni, annyi de annyi termést kellett elrakni nap nap után, hogy egyszerűen nem maradt idő a mérlegelésre már. Mikor 3-5 vödör termést kellett már elrakni, nah az sok volt.

Itt viszont lesz egy kis terület arányaiban kevesebb termése így mérhető lesz végig. A továbbiakban pedig nagyon jó kontroll terület lesz!

Nyilván valóan a ribizlivel vannak még terveim, de a erről majd egy későbbi postban írok részletesebben.

Ezzel fog indulni az én kis próbálkozásom!

Bár itt nálunk jelenleg is hó fedi a tájat de azért nagyon várom már a tavaszt!

Bár ez a kis februári megkésett tél elérhetetlen messzeségbe repítette a meleget, de szerencsére az idő kereke forog, szóval nincs megállás!

 

Szólj hozzá